rorosire2017.reismee.nl

Dag 01 – Amsterdam > Kuala Lumpur, aankomst in Melaka

En dan is het ineens zover. Koffers gepakt, op weg naar Schiphol, op weg naar weer een nieuw avontuur. Buurvrouw Renate is zo lief ons even een duw richting Schiphol te geven. Het is verdacht rustig op Schiphol, nergens wachtrijen en voordat we het weten zijn we door de douane heen. Wat nou topdrukte? Nog even de tijd op te shoppen, even wat te eten en dan onderweg naar Kuala Lumpur, Maleisië, rechtstreekse vlucht van 12 uur.

Aan boord hebben we nog wel een dingetje. We zitten niet bij elkaar, althans ik zit in het midden in de rij voor de rest. Bij het raam een jonge Australiër van het zelfde postuur als ik, en een de andere kant een meisje van zes die alleen reist, verstaat Engels, maar spreekt alleen Frans. En daar mag ik dus niet naast zitten, zo zijn de regels. Nu spreek ik inderdaad geen Frans, maar haar leeftijd blijkt het probleem te zijn, of die van mij, het is maar hoe je het bekijkt. Er is overigens nog wel een stiefmoeder mee, de vriendin van de vader van het meisje, maar die heeft hier officieel niets te zeggen  … en .. die zit dus gewoon aan de andere kant van het pad, en blijft daar zitten, want ze wil ook niet in het midden. Uiteindelijk ruil ik met Rosanja van stoel … toch maar even een mail gestuurd naar de KLM … kijken of ze reageren. Sil en Renée slapen onderweg prima, ik ook .. Rosanja wat minder … die is een halve oppas op deze vlucht.

Toch vliegt de tijd best snel. Kuala Lumpur is een moderne luchthaven, prima faciliteiten. De douane formaliteiten duren wel wat lang, ben nog even druk met iemand die voor probeert te piepen, achteraan aansluiten eikel, maar als snel zitten we in onze (vooraf geregelde) taxi naar Melaka. Rit van ca. 2 uur over een moderne snelweg. Dit bevalt prima, we dommelen allemaal even weg in het zachte leer bij de rustige rijstijl van onze chauffeur. Helemaal geen hectiek hier, geen zenuwachtig gedoe zoals in Bangkok of Ho Chi Min. Rosa Melaka is ons hotel. We hebben een familiesuite en zullen hier woensdag en donderdag verblijven. Net even wat gegeten en wat inkopen gedaan bij de 7-eleven. Morgen op ons gemak ontbijten en daarna naar het historische centrum van deze stad. We hebben geen haast.

Reacties

Reacties

Leo

De kop is er af! Veel plezier samen en.....ik ga jullie volgen (blog)

Warme groeten uit de buurt ?

Richard schepers

Veel plezier allemaal

Simon

Where is the English translation ?

Oomsie

Zo het begin is er. Leuk hoor. We lezen het met plezier.En net gehoord dat jullie alweer wakker zijn.

Rick

Veel plezier, ga jullie zeker weer volgen !!!

Pieter van Zutphen

Leuk verslag, fijne vakantie, ik blijf jullie graag volgen.

Anita V.

Leuk weer een reisverslag van jullie reis, ik kijk er naar uit. Een mooie vakantie??

Anca

Fijn hoor, reizen is leuk als je er weer bent xxx

Yvonne

Veel Plesier

Nico

geniet ervan daar! en leuk om jullie weer te kunnen volgen zo!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!