rorosire2017.reismee.nl

Dag 04 - Naar Borneo

Vandaag verplaatsen we ons naar Sandakan, Borneo. Een lange reis voor de boeg, 1800 km moeten we overbruggen. De taxi rit terug naar Kula Lumpur duurt 2 uur, op tijd aanwezig zijn en vervolgens een vlucht van 2,5 uur naar Borneo. Eigenlijk zijn we dus de hele dag wel zoet met deze transfer en valt er niet bijzonder veel te melden.

We merken wel dat we meer richting het Islamitische gedeelte van Maleisië vertrekken. Op onze vlucht veel gesluierde dames en ook de burka is hier niet ongebruikelijk. Het blijft toch een vreemd gezicht. De mannen soms heel modern gekleed en de dames dan zo traditioneel orthodox. Maar hier leeft men naast elkaar en laat men over het algemeen een ieder in eigen waarde. Ik ben alleen nog steeds benieuwd hoe die paspoortcontrole nu plaats vindt, volgende keer toch eens opletten.

Nog even gedoe op de luchthaven met onze koffers, we blijken in totaal 2 kg overgewicht te hebben op onze 3 koffers. Prima, betalen we wel even bij … ja, dat is even een lastig verhaal. We worden naar een andere balie gestuurd, maar daar snappen ze er helemaal niets van. 2 koffers zijn al door, de 3e moet dus voor worden bij betaald. Jan-en-alleman wordt gebeld, hoog overleg, maar uiteindelijk komt het groene licht … we mogen door.

De vlucht is wat “bumpy”, de beenruimte wat krap, maar we arriveren op tijd. Met 4 man en 3 koffers één taxi zien te vinden blijkt ook een hele opgave, dus we besluiten maar te splitsen, vader en dochter, moeder en zoon … en we nemen 2 taxi’s voor nog geen €12 in totaal. Het Sabah hotel is groot, mooi zwembad en we hebben 2 kamers naast elkaar met “connecting” door. Althans, dat hadden we. In één kamer blijkt door de vorige gast nogal gerookt te zijn. Nu heb ik met roken niet zo’n probleem, maar niet waar wij gaan slapen. We splitsen maar weer … en we hebben nu één kamer iets verder op. Als er vervolgens met het eten ook nog van alles mis blijkt te gaan, we bestellen het één en we krijgen het ander, is het tijd om vandaag maar gewoon af te sluiten. We zijn in een andere wereld, het loopt net even allemaal iets anders en je moet geen haast hebben, vooral geen haast.

Dus, lange dag, veel gereisd, goed aangekomen op onze bestemming. Morgen leuke dingen doen, hebben er weer zin in !

Karlien

Hey rosanje. Leuk om jullie reis zo te volgen!! Veel plezier! Kus

Odin

Mooie verhalen kerel! Enjoy! ? ?

Esther

Het moet ook niet allemaal goed gaan want dat is ook zo saai ?. Op naar een nieuwe dag en nieuwe avonturen.

Han

Ja, ja,zo maak je nog eens iets mee.