rorosire2017.reismee.nl

Dag 11 – Naar Batu Ferringhi - Penang

Ruim over de helft. We zoeken de warmte weer op en gaan langzaam afbouwen, hoewel we nog een week te gaan hebben. De Cameron Highlands waren mooi, leuk om ervaren te hebben, maar de reis gaat verder. Vandaag overbruggen we ca. 300 kilometer. We hebben nog steeds de luxe van onze auto, dus ik hijs mij in de kabine van deze giga 4-wheel drive en we zetten koers richting Penang.

Inmiddels aardig gewend aan het links rijden en de gebruiken in het verkeer hier. De eerste 50 kilometer slingeren we nog door de bergen, de wegen niet altijd even goed en vrachtverkeer wat zich als slakken voort beweegt. Niet zo gek, het stijgingspercentage is soms flink. Je moet een beetje lef hebben om hier in te halen. Eénmaal op de tolweg gaat het vlot, de kilometers vliegen onder ons door en we liggen goed op schema.

Onze bestemming is Batu Ferringhi op Penang. Penang is een eiland maar verbonden met het vaste land door een lange brug. De tolweg is prima en ik sluit aan in de juiste rij. We hebben tenslotte een kaartje gekocht en er zou voldoende saldo op moeten zitten … Haha .. niet dus … klote dingen doet het niet, alle alarm bellen gaan af en het verkeer achter mij kan in zijn achteruit … ik dus ook …. We mogen aansluiten bij het meest linke poortje. Ja, dat weet ik nu wel, daar zit het enige mannetje achter de kassa … Ze hebben hier voor elk beroep een 10-dubbele bezetting, behalve bij de tol-poortjes. De man in het hokje kijkt mij met een schuin oog aan, daar heb je er weer één zie ik hem denken.

Eénmaal op Penang moeten we dwars door de stad en hier is het druk. Echt druk. Ik manoeuvreer voorzichtig door het verkeer. Motor en Scooter rijders links en rechts en het gaat nog wel eens fout zo hebben wij begrepen. Ik zet de GoPro op het dashbord, je weet maar nooit, dan staat het er in ieder geval op. Ben toch wel heel wat gewend en heb best wel hier en daar gereden, maar dit is niet echt prettig. Gelukkig gaat het allemaal goed en na even zoeken vinden we het complex waar we 3 nachten zullen verblijven.

Seaview Paradise, privé appartement. Even bellen met de eigenaar en hij zou komen. Kut … waar is het telefoonnummer, waar heb ik dat gelaten. Foutje in de voorbereiding, gelukkig krijg ik een whatsapp. Hoe laat we denken te arriveren? Wel vriend, ik kan je vertellen .. we zijn er al. Binnen no-time is hij er … en inderdaad Seaview paradise … niets van gelogen.

Vanavond heerlijk gegeten. Batu Ferringhi is strand, nachtmarkten en leuke restaurantjes … We gaan ons hier wel vermaken.

Reacties

Reacties

Korrie

Genieten maar weer. Alle belevenissen nog maar even herbeleven

Raymond

Fotootje of 2 ;-)), of werk je alles thuis pas weer bij?
Wel een mooi verhaal, zelf rijden in Azie! Groetjes Raymond

Leo

?

Han

Het klingt nog steeds geweldig

Wim&Leatitie

Vandaag hebben wij ook een flink stuk overbrugd. Van Las Vegas naar Williams aan de famous Route 66. Morgen naar de Gran Canyon en zondag richting San Francisco. Weer is goed. Gisteravond nog 38 graden en nu 28 graden. Voelt wel wat beter.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!