rorosire2017.reismee.nl

Dag 13 – George Town

Je hebt wel eens van die zondagen dat je drie tandjes terugschakelt, wel, vandaag is het er zo één. Er is geen gang in te krijgen. Bij niemand. Het is buiten dan ook snikheet, klam, één stap buiten de deur en het zweet loopt in je naad. We doen dus heul rustig aan. Penang heeft best wel wat te bieden, maar rondtrekken eist soms ook best wel eens zijn tol, je kan niet altijd ‘on tour’ zijn. Misschien dat we hier wat gaan missen, maar het is best wel eens lekker. Gewoon niets doen.

Of toch niet ? Toch maar eens gekeken wat er in de omgeving te doen is. George Town is de hoofdstad van Penang en heeft een historisch verleden. Andere optie is de kabellift naar het gebergte en of Monkey Beach. We besluiten ver in de middag voor het eerste, er is daar nog wel wat meer te doen. We vinden al snel een taxi, maar deze heeft zijn beste tijd gehad, en dan heb ik het over de combinatie, taxi én chauffeur. De man is oud, onrustig, ziet het niet zo goed, én heeft of last van zijn rug, óf er zit hem iets heel erg dwars. Na een rit van ongeveer een half uur zet hij ons af bij Fort Cornwallis. Even wat historie opsnuiven maar het is van heel korte duur, niet wat wij er van gehoopt hadden. We zoeken ons vertier in China en India Town. Veel leven op straat, veel winkeltjes, veel eten. Wat leuk is zijn de muurtekeningen, we ontwaren er een paar, maar het is gewoonweg te warm om vandaag hier rond te lopen, althans, wij hebben het gewoon even gehad. Na 2 uurtjes houden we het voor gezien en we zoeken, dit keer een modernere, taxi op die ons weer terug brengt naar ons appartement.

Net op tijd terug om Feyenoord te horen winnen, alsof het zo gepland is. Al gaat het vanwege de slechte wifi wel met horten en stoten. Als de andere wedstrijden beginnen, zoeken wij ons favoriete restaurant nog een keer op. De meisjes van Tiger Beer staan ons weer bij vandaag. Voor de nodige afkoeling zeg maar. Het eten is weer super en we sluiten af aan de bar. Morgen trekken we verder, Langkawi is ons final destination voor we weer op huis aan komen ….