rorosire2017.reismee.nl

Dag 14 – Naar Langkawi

Onze laatste echte transfer voordat we op huis aan gaan. We verkassen van Penang naar Langkawi. Langkawi is de meest noordelijk gelegen eilandengroep van Maleisie. De eilandengroep bestaat uit het hoofdeiland Langkawi en bijna 100 kleine omliggende eilandjes waarvan er maar een paar permanent bewoond zijn.

Het gaat vlot vanochtend. Binnen no-time zijn we op de luchthaven van Penang en hebben onze koffers van een label voorzien. We hebben een rij wachtenden voor ons maar die is te overzien. Totdat de stroom op de terminal voor korte tijd onderbroken wordt. Het gevolg is chaos met een grote “CH”. Bij de in-check balie staan we redelijk vooraan totdat van alle hoeken en gaten Chinezen en Arabieren links en rechts voordringen. Het kan, als je een vlucht te halen hebt, doen we niet moeilijk over. Maar het worden er meer en meer en ook voor ons begint de tijd te dringen. Naast ons een ander Nederlands stel met dochter. Ook hier begint de irritatie op te lopen. Om het heel kort te houden, we “vinden” elkaar en laten niet met ons sollen. Opzouten allemaal, nu zijn wij aan de beurt.

In Arabië is het momenteel ook zomervakantie zo blijkt en Maleisië is een populair vakantieland voor die regio. Echter, het is heel apart volk. Naast het feit dat de Burka gewoongoed is, is het onprettig volk, heb er gewoon niets mee. Zij misschien ook niet me ons. Op de vlucht irriteren we aan de kinderen aan boord die alles mogen, er een bende van maken en totaal geen gezag kennen. Het personeel van Air Asia aan boord zegt er weinig van, misschien wel om de lieve vrede te bewaren. Het is tenslotte maar een korte vlucht.

Bij aankomst in hotel worden we gecontroleerd door de politie. Onze bagage gaat door de scan. Reden is dat er in de Asian Games (Kuala Lumpur is in 2017 gaststad) gaan starten en wij blijken in het hotel te zitten waar ook alle sportploegen zitten die o.a. zeilen en surfen. Extra bewaking i.v.m. aanslagen dus. Ook hier is Arabisch gehalte hoog en men neemt het zekere voor het onzekere.

Hebben we het naar ons zin ? Jazeker, we gaan morgen een leuke trip doen en zullen ons best vermaken. Maar er heerst ook iets onprettigs. Niet dat we bang zijn, dat is het niet, maar er is geen klik met de rest van de vakantiegangers, op geen enkele wijze. We zullen ons eigen ding blijven doen. Vanavond blijven we in de buurt van het hotel, heb wat leuke restaurantjes gespot ….