rorosire2017.reismee.nl

Dag 15 – Kilim Geoforest Park

Vandaag staat er weer een excursie op het programma. Gisterenavond nog geregeld, lokaal belletje gedaan en als het goed is staat er straks een taxi voor de deur. We ontbijten nog even in ons hotel. Ontbijt is goed, Aziatisch en Westers, dus voor iedereen een keuze. Ik houd het bij de scrumbled eggs vandaag.

De taxi staat keurig op tijd op ons te wachten, dat zijn we inmiddels wel gewend hier. Afspraak is afspraak en dat geeft toch wel een vertrouwd gevoel. In het busje zit een echtpaar uit Almere, we raken aan de praat. Zij reizen met een gezelschap van 28, maar doen nu een losse toer. De verhalend aanhorend ben ik toch wel blij dat wij als gezin alleen reizen. Kunnen daardoor gaan en staan waar we willen en hebben met niets of niemand wat te maken. Onderweg pikken we nog wat andere mensen op en we zijn al snel bij het startpunt van de excursie.

We zullen het Kilim Geoforest Park aan doen en dat gaat per boot. Onze gids van vandaag is Allif.

Binnen no-time zijn we bij onze eerste stop van de dag, de bat-cave, de vleermuizen grot. Er wordt ons verzocht om geen etenswaar of drinken mee naar binnen te nemen. Ik laat dus mijn spullen achter in de boot, maar daar geeft niet iedereen gehoor aan. De grot wordt bewoond door honderden vleermuizen van het kleine soort. Wel indrukwekkend om te zien. Aan de andere kant kunnen we er weer uit en daar zit dus het probleem…. Apen … en dan van de brutale soort. Deze zijn getraind op open tassen, etenswaren en andere attributen. Tas in de boot laten was het devies. Haha .. domme mensen .. eigenwijs zijn he … Ik lach stiekem in mijn vuistje als de eerste aap er met wat spullen vandoor gaat.

Na de bat-cave vervolgen we onze weg. We doen kort een rotsformatie aan waar verschillende fossielen te bezichtigen zijn, wel leuk, maar we gaan al snel verder naar een tropisch eiland. De boot land op het strand en ik spring van boord al ben ik Columbus zelf. Dit is zo gaaf. We zwemmen in zee en genieten van de omgeving. Zo mooi.

Na een uurtje moeten we verder. De Fish-farm waar we ook zullen lunchen. Midden op het water in een baai gaan we van de boot af. Hier is een drijvend restaurant met daarbij verschillende bassins voor de vissen. We zien verschillende soorten, barracuda’s, gigantische zee-baarzen, pijlstaart roggen, een tijgerhaai, en een tonijn soort waarvan ik de naam vergeten ben. De lunch is simpel maar voortreffelijk.

Na de lunch gaat de boottocht verder. We varen door het mangrove woud. Het water staat echter hoog vandaag en dat houdt in dat we niet overal naar toe kunnen. We spotten een hele kolonie adelaars, diverse soorten apen, slangen …. en zijn op zoek naar de zoutwater krokodil. Een zeer agressieve soort, maar helaas .. we krijgen deze vandaag niet te zien. Onze gids vertelt wel over het aantal slachtoffers dat dit dier jaarlijks maakt. Niet onder de toeristen overigens, maar wel onder de plaatselijke bevolking van deze regio. (en die regio moet je dan wel ruim nemen).

Een mooie onverwachte dag, een super leuke trip met van alles en nog wat. Veel ‘wildlife’ gezien en ons prima vermaakt.

Oomsie

Jullie worden nog natuur frieken.

Vanessa

Werkt heerlijk ontspannend na een dag hard werken jullie verhalen van afgelopen dagen te lezen! Ik moet vaak lachen om wat jullie meemaken en de manier waarop je het verwoordt Robert, echt leuk!! Sommige dingen ook echt TE spannend.. Geniet nog even van laatste dagen en tot gauw!!

Gino

Gaaf zeg! Lijkt me prachtig, veel plezier jullie